MEDIACENTER

Vårt varumärke

Brand Manual

Vår brand manual är fundamentet för vårt varumärke: vilka vi är och vad vi står för.   Den definierar vår visuella identitet och våra värderingar, och beskriver de centrala designelementen som gör vårt varumärke till vad det är.  Följande avsnitt guidar dig genom dessa element och hur du tillämpar dem. Sammantaget ger det förutsättningar så att du kan hjälpa oss att kommunicera vårt varumärke.

LOGOTYP

Vår logotyp är vår viktigaste identitetstillgång.  Det är vår signatur och särskiljer oss från andra. Det är vår huvudsakliga identifikation och vårt varumärkes DNA. Vår logotyp visas ensam eller som stöd för vår kommunikation, vilket stärker vårt varumärke.

Vi har lagt en ram i Granberg-blått runt vår logotyp för att bygga en starkare identitet kring vår signalfärg samtidigt som vi behåller igenkänningen från vår tidigare logotyp.  Denna version som innehåller slagordet "Fearless Perfomance" är vår huvudsakliga logotyp.

Vår logotyp utan slagordet ska endast användas när logotypen är så liten att slagordet blir för litet för att läsas. 

BILDSPRÅK

Vi visar våra produkter i dess rätta miljö för att få en mer dynamisk känsla.  Våra bilder visar människor som orädda utför viktiga arbeten varje dag.  Bilderna visar också närbilder på våra handskar.

‌Vi skildrar också de som utför arbetet på nära håll. Genom att använda verkliga vittnesmål berättar vi de historier som ingen annan berättar - direkt från de som gör det. Vad inspirerar dem? Vad brinner de för? Vad motiverar dem att få jobbet gjort? Vi ger dem ett ansikte och ett namn, hyllar deras ansträngningar att hålla världen i gång.

Produktbilder

Ladda ner produktbilder

PRODUKTBILDER

Våra produktbilder är avgörande för att presentera vem vi är och vad vi gör. De är en integrerad del av vår varumärkesnärvaro och speglar vårt engagemang för kvalitet samtidigt som de noggrant visar våra produkter i deras enkelhet.

Vi visar en närbild av fram- och baksida på handskarna med en vit bakgrund för att ge en heltäckande och tydlig bild.  

PIKTOGRAM

För att en handske ska betraktas som skyddande måste den uppfylla säkerhetskraven, vara märkt med CE-märkning i ett EU-land och exporteras och säljas inom EU. Tillverkaren måste följa EN-standarder för att uppfylla kraven.  En EN-standard inkluderar krav och testmetoder för hur produkten måste märkas, utöver CE-märkningen. De europeiska standarderna är utvecklade för att säkerställa att skyddshandskar uppfyller komplexa säkerhetskrav, inklusive testmetoder, märkning och riskbedömning. Vi måste följa dem.

EN-märkningarna visas som piktogram och är viktiga när vi skriver om eller presenterar våra produkter.    

Genom att klicka på 'Acceptera alla' godkänner du att vi kan samla information om dig för olika ändamål, inklusive: Statistik och marknadsföring.